Tannlegevakt Oslo

Vi forstår at ulykker og smerter kan forekomme når som helst. Vi mener at ingen skal måtte vente å se en tannlege når de er i smerte. Derfor er det vår prioritet å garantere deg akutt time på dagen slik at du får hjelp så rask som mulig. Hvis vi ikke har ledig time på vår Sandaker avdeling vil vi prøve å hjelpe deg ved å tilby deg time på vår andre avdeling på Tøyen eller på Grefsen/Kjelsås. Vi holder åpent sent på hverdager og har ingen tilleggspris på helg/kveld.

Noen ganger kan det være vanskelig å vite om noe kvalifiserer som en nødsituasjon. På Sandaker Tannlegevakt Oslo vil vi at alle våre pasienter er informert slik at de vet når de har behov for å besøke tannlege. Vår tommelfingerregel er slik: Hvis det gjør vondt da er det en nødsituasjon! Smerte er kroppens måte å fortelle deg at noe er galt og vi tror ikke du noen gang skal ignorere det.

null

Akutt tannlege Oslo- Sandaker Tannlegevakt. Akutt tannsmerter? Vi hjelper deg på dagen

Hvis du opplever noen tannsmerter bør du ringe oss for å avtale time. Jo tidligere du får behandling, jo bedre vil det være for deg og tannen din. Tidlig behandling kan innebære å få en fylling hvis tannverk oppstår som følge av karies. Hvis du venter, kan behandlinger som kreves være mer omfattende – og dyrere – enn de ellers ville være.

De vannligste akuttsituasjoner vi behandler:

Tannulykker og traumer
Tanntrekking
Tannsmerter
Rotfylling
Slått ut tenner
Skade på kroner,broer, og proteser
mistet fylling/krone
Sportsskader
Smerte/problemer med visdomstenne
Tann og tannkjøttinfeksjoner

Her er noen ting du kan gjøre hvis du opplever tannsmerter:

Skyll munnen med varmt, salt vann (bruk vann fra springen).

Hvis du ikke opplever alt for mye smerte forsiktig bruk tanntråd rundt tannen som gjør vondt for å fjerne matrester . Noen ganger små biter av mat kan trykke mot tannen og dette kan forverre smertene.

Punktene ovenfor er hjelper å lindre midlertidlig tannsmerter og er ikke en erstatning for profesjonell tannbehandling.

Hvis en tannpine er dårlig nok til å vekke deg opp midt på natten, er det sannsynlig at du vil trenge enten rotfylling eller en ekstraksjon. Ikke vent – ring vår tannlegevakt Oslo med en gang for å avtale en time eller bestill time på nett enkelt og trygt.

Tannlegene på Sandaker Tannlegevakt Oslo er erfarne og er medlem av det Norsk Tannlegeforening. Vårt kontor er utstyrt med toppmoderne utsyr. Alle behandlingsrom har digitale røntgen som gjør tannlegene kan raskt og nøyaktig stille diagnose og behandle tannsmerter.

Hvis du opplever tannsmerter eller har noe andre henvedelser kan du ringe vår vennlige personalet på 22 15 20 00 i arbeidstiden . Hvis du foretrekker å bestille på nettet, kan du klikke nedenfor for å avtale time. Et vennlig medlem av vårt team vil raskt ringe deg for å bekrefte avtalen.