trekke ut tann tann ekstraksjon ta ut tann

Tannekstraksjon

Personer med tannsmerter unngår å besøke tannlege fordi de frykter at en smertefull tanntrekking blir det eneste alternativet.

Ukjent for mange, er en tannlege sin oppdrag å redde tannen. Tannlegen vil mest sannsynlig anbefale tanntrekking som den siste alternativet.
Men hvis tanntrekking blir nødvendig, du trenger ikke bekymre deg fordi tannlegene vil gjøre opplevelsen så smertefritt som mulig for å sikre din sikkerhet og komfort.

Hvorfor skal tannen ekstraheres?

Noe vannlige årsaker til at en tann trenger å bli trukket ut:

• Betydelig karies eller skade på tann
  • Tannkjøttsykdom
  • For å forbedre utseende, slik som med kjeveortopedisk behandling
  • Omfattende tann sprekker
  • Dårlig posisjonering eller funksjonalitet

Typer av tanntrekking

Enkel tannekstraksjon utføres på en tann som kan lett sees og er lett tilgjengelig i munnen. En lokal bedøvelse brukes til bedøve munnen, tannlege da tar tak i tannen løsner og til slutt fjerner tannen så smertefritt som det kan gjøres.

Kirurgisk ekstraksjon blir ofte utført ved en oral kirurg hvis tannen er knapt synlig i munnen, for eksempel når den er brukket av på tannkjøttet eller det har ikke kommet helt opp.

Etter ekstraksjonen vil du motta postoperative instruksjoner fra tannlegen. Noen ganger kan det hende at du må tilbake til tannlege en uke etter ekstraksjon for å fjerne sutur.

I dag praktiserer Sandaker Tannlegevakt Oslo moderne teknikker som er trygge.Mens en tanntrekking kan være din tannlege siste utvei, det er definitivt ikke noe å frykte.

Ikke forverre smertene dine

Hvis du er for tiden i smerte ikke vent med å kontakte oss for å sette opp en avtale for å fullt diagnostisere tilstanden. Vi vil gjerne kommunisere med deg alle de ulike ulike alternativer som er tilgjengelig for å forbedre ditt smil og gjenoprette tennene dine til sine tidligere funksjon og komfort.

Hvis du ønsker å gjøre en avtale for å diskutere tannekstraksjoner vennligst ring 22 15 20 00for å planlegge en avtale på Sandaker Tannlegevakt Oslo.